sannaellesjo

Vi kan förändra

Nu var det snart två veckor sedan som jag gick utbildningen för ageravolontärer i Uppsala och jag tänkte att det är dags att berätta lite om vad jag tar med mig därifrån.

Dels så har jag lärt mig mycket om hur svenska kyrkan jobbar internationellt och projekten de stödjer. Genom alliansen ACT (Actions by Churches Together) är det en hel del projekt minst sagt, och ett arbete jag kan ställa mig bakom.

Men nu så kommer vi till det där andra jag tar med mig, som verkligen gjort ett intryck. Alla människor vi träffat som faktiskt arbetar året runt med att förändra hur världen ser ut idag, alla diskussioner med andra volontärer, och berättelser om tidigare aktioner. Kort sagt; inspiration, idéer och en känsla av att vi kan göra det här. Dessutom så finns det en hel massa människor som stödjer oss.

Jag är övertygad om att vi kan åstadkomma spännande saker tillsammans, och avslutar med att önska mina agerakollegor lycka till på almedalsveckan. Även om jag är mer än lite avundsjuk så känns det bra att veta att ni är på plats.

Sanna Ellesjö
Alldeles ny Ageravolontär i Skövde församling.