Skolavslutning och internationellt arbete

Idag var det julavslutning i Bromölla och min första skolavslutning som präst. Det sjöngs julpsalmer och barnen läste själv julevangeliet. Dem blev rikligt välsignade, dock inte med den traditionella välsignelsen… Det var mycket stämningsfullt och trevligt. Så detta gör jag med andra ord gärna om!

Om ni inte är klara med era julklappar har jag ett tipps att ge!

Detta fick jag av Lunds stift informationsavdelning i julklapp: Skolböcker till barn.

På landsbyggden i Sydsudan kostar skolböcker för grundskolan 100kr per barn. Exemplet kommer från delstaten Jonglei med cirka 1.3 miljoner invånare.

Delstaten ligger avlägset och präglas av konflikter mellan olika stammar. Det finns få skolor och infrastrukturen är dålig. Svenska kyrkans internationella arbete arbetar på många håll i världen för att ge barn och unga en bättre framtid. Gåvorna i vår webbshop är symbolgåvor som används till hela vårt internationella arbete.

Besök gärna www.svenskakyrkan.se/internationellt och

www.svenskakyrkan.se/webbshop

God Jul och Tusen Tack för denna gåva som var mycket bra!