Dagens ”att göra lista”

Dagens att göra lista:

• Förarbete inför dop. (Församlingen har nu gått tillbaka till den gamla ordningen efter att ha varit ”försöksförsamling.” Hej 86års handbok! Känns som att gå tillbaka till häst och vagn eller till Nokia 3310…

Men vem är jag att döma mina förfäders/gamla kollegers trogna arbete i Svenska kyrkan. Kanske känns helt underbart att jobba med denna röda fina handbok. Vi är ju faktiskt nästan lika gamla (jag är ett år äldre.) Får väl erkänna att vissa moment ligger på en mer lämplig plats i den gamla ordningen. Somliga ord/formuleringar känns dock som en unken tråkig gammal kokt grönsaksblandning. Å andra sidan talar vissa ord/formuleringar ett tydligare teologiskt språk om vad dopet handlar om… Det är ju faktiskt inte ”bara” glädje och fest!

• Förarbete inför begravning,
  • Få besök av Magnus Holst från stiftet. (Besök av Magnus Holst inställt pga. väder. Hitta nytt datum för detta möte.)
  • Ringa några samtal och skicka iväg några mail.
  • Hembesök.
  • Förbereda det sista inför helgens konfirmandläger.

En rätt så lugn snöig vinterdag i Bromölla med andra ord.

kenneth landelius säger
1 februari 2014 – 08:16

Hoppas Jesu dop är med u det nya

En av de ögonblick då hela Treenigheten är i Närvaro.
För övrigt;
Pax!
Nu blir det vigselsamtal.
Kolla bloggen:
blogg.svenskakyrkan.se
Kenneth Landelius - igen!
Kör lugnt med gula coopern
Wrooom!