Jordens salt… och socker

I söndags fick Lunds stift, en ny biskop. Johan Tyrberg.

Foto Magnus Aronson-IKON_DSC0881

– Jag känner stor glädje och ödmjukhet, sa Johan Tyrberg som vigdes till biskop för Lunds stift den 24 augusti. Vignings­gudstjänsten i Uppsala domkyrka leddes av ärkebiskop Antje Jackelén i  närvaro av Svenska kyrkans biskopar och utländska gäster. http://www.svenskakyrkan.se/LUNDSSTIFT

salt

Ditt valspråk är klockrent, ”Jordens salt.” Detta livsnödvändiga, som vi alla måste hjälpas åt att sprida så att det kan komma alla människor till gagn. Jesus i våra liv, är den bästa tänkbara mineral i våra kroppar. Sen har du rätt i att chilin inte är fel den heller, 🙂 Jesus är vår styrka och kraft. Men glöm inte att socker är den krydda som framhäver alla smaker… Och jag vet i alla fall vem det är som framhäver allt det goda i mitt liv, ger det sötma och riktar uppmärksamheten på vad som är viktigt och betydelsefullt.

Grattis Johan, önskar dig Guds rika välsignelse i ditt nya uppdrag. Du har allas våra förböner och lyckoönskningar.

Ser fram emot den kommande tiden med Dig som biskop!