Det spirar…

När onda tankar blir till handling blir sorgen över detta så svår att ta in och förstå. Samtidigt ”krymper världen” och vi blir varse om hur många människor som vill visa att de bryr sig och vill göra skillnad för vår värld. Tack Gud för det. Ibland när goda tankar blir till handling syns det oftast inte lika mycket och får inte lika mycket uppmärksamhet. Men Gud ser. Alla handlingar i kärlekens tecken gör skillnad. Var och en av oss kan göra skillnad. Även det lilla gör skillnad.

Alla goda ögonblick och stunder ger oss möjlighet att se in i Guds rike.

Här kommer lite bilder från när vår församling hade barnloppis till förmån för välgörenhet. Massor av människor kom och glädjen blev stor för många som behövde den som mest.

imageimageimage

En annan underbar dag var på Tacksägelsedagen som varit. Då vi i församlingen fick möta många barn och familjer. Jag och Krister pyntade kyrkan med betor, halm, grödor mm. från gården. En härlig dag med många skratt och möten.

image

Dop är också en fest i kärlekens tecken. Den döpte lyfts upp för att hen är just hen, skapad till Guds avbild och till den unika människa hen är. Kallad till kärlek och att vara Guds lärjunge. Livet blir inte alltid som vi tänkt oss. Men i dopet ges ett löfte om ett liv som aldrig dör. Där Jesus alltid är med och delar tårar och skratt. Lyfter, stöder och bär. Gud kallar oss vid namn. Vet du varför? För att det finns ingen som du. Och det är bra!

I detta dop hade en storasyster en barnfrälsarkrans. Tack säger jag för det doptalet jag då fick gratis av denna lilla flicka.

image

Guds rike spirar och gror även då vi inte alltid tror det. Det gör även grödorna hemma på gården. Vi har haft biskopsvisitation i vårt kontrakt, vilket var en intensiv men inspirationsrik och rolig vecka.

image

Helgen har annars bjudit på familjefest i Västerås och Stockholm. I skrivande stund är jag på Kastrup med min kära vän Ida och hennes dotter på väg till Alicante.

Så; Hasta la vista baby.

Lenitha säger
9 november 2015 – 08:44

Underbara du vad du vuxit :)
Mycket har hänt på dessa år.
kram

11 november 2024 – 08:15

Hej. Oh vad roligt att höra ifrån dig! Hoppas allt är bra med dig och familjen. Hälsa och krama Frida från mig!