Körövning bak och fram

Idag har vi börjat intensifiera våra körövningar inför julkonserten, extra repa i kväll. När jag kom till kyrkan var den helt upp och ner vänd och mitt på golvet stod en stor byggnads-ställning. Fönsterputsaren hade intagit kyrkan för att torka lampor och putsa akustik-glasplattor framför orgeln. Flygeln stod i helt andra delen av kyrkan så vi höll oss i närheten av den. Men det var märkligt och konstigt, jag hörde nästan ingenting där jag var så jag skippade flygeln och vi ställde oss i ring istället framför altaret och sjöng mycket utan piano. Ruskigt effektivt och konstruktivt!!

Och sen var det väldigt intressant att befinna sig på helt annan plats än det vi är vana vid. Säkert lärorikt på många sätt!

Förövrigt tillbringades helgen vid vår B-strand och det var en riktig storm-helg. Det blåste så mycket så till och med hunden tyckte det var läskigt alldeles vid vattnet.20141116_075046

Han visade väldigt tydligt att vi skulle gå tillbaka, han började bita i min vante och visa med blick och hela sin kropp att han inte gillade stormen. Alltså gick vi vid landsvägen i stället. Där var mycket lugnare. På kvällen fick jag använda pannlampan och så gick vi till mjölkapallen precis vid ortsnamns-skylten. Jag gillar mjölkpallar. Där kan man sitta och filosofera.

20141116_081412

Idag stöp jag i backen när jag cyklade med hunden. Sadelstången bröts rätt av. RÄTT AV!!! Jag har visserligen haft cykeln i 19 år, men det ska väl en sadelstång klara? Just nu är jag så oändligt tacksam att jag inte gjorde mig illa. Det kunde gått helt åt skogen, faktiskt, men det gjorde det inte. Tacksam är jag. Jag hade nog änglavakt. Eller nåda-vakt… omsluten av nåd och änglar bars jag upp så jag inte kraschade helt, bara gled lite långsamt ner från cykeln. Foten veks in under trampan och jag tror att knäet tog första stöten.

Tack för idag, Herre, nu släcker vi du och jag.