Körsång och skörd

Sommarbarnkören är i hamn och under veckan som gick utkristalliserades en klar kärna i barnkörklangen. Så vackert de sjöng när energi och riktning var på plats!! Förunderligt och ljuvligt att få uppleva, och naturligtvis har jag fått inspiration och lust att ta tag när körverksamheten sätter igång.

De sista tre veckorna har varit fyllda med återseendets glädje, lite skörd. Först var det min ungdomskörs-flicka – ifrån min första ungdomskör för cirka 10 år sen – som skulle gifta sig. Min kör sjöng och solen lyste och kärleken stod högt i tak. Innan vigseln började så mötte vi alla anhöriga, både familj och kompisar, och det gick rakt in i mitt hjärta när en utav dem sa: ”Jamen, såklart att du ska vara här Lotta!!” Det var så kära återseenden!!

20150816_133033
Vanessa och Cilla med sina pojkar!
20150802_132346
Här är det från Cillas pojkes dop och Vanessa är med som fadder.

Idag fick jag spela på Vanessas babys barndop, och för två veckor sen var det Cillas babys barndop. Cilla och Vanessa  var med i min första barnkör i Hyllie kyrka och det var en så speciell tid. De flesta i barnkören bodde på Kroksbäck och jag hade en mycket tät kontakt med deras klasslärare. Det var en underbar tid, och jag är så glad att vara den som är kvar nu när de små liven kommer tillbaka med sina babysar för dop. Och jag tycker det är så underbart att de var bästisar då och de är det nu också. Så ljuvligt!!!

20150813_134903
Loja ben på solvarm stol

20150813_134823
Min tofu-glass

För övrigt har veckan tuffat på som vanligt med allehanda göromål och små stunder av lycka. Ett lyckomoment var när jag kom förbi på min arbetsplats och fann att mina kära arbetskamrater JUST DÅ skulle fika. Jag hämtar en kopp kaffe till mig också och Jozippa går och hämtar ett glas glass, tofu-glass, till mig. Det var ingen lång stund vi satt där men det var en stund full med lugn och ro och samförstånd.

20150421_133810

Veckan har varit fantastisk, jag fick besök som stannade hos oss i ett par dagar, och nu är lilla Lotta helt slut… nästan. Ett par recensioner ska iväg innan midnatt så jag får masa mig upp till ytan och vara lite produktiv. Fast det kan jag göra sen. Kvällen är lång. Nu tänker jag vila lite.

En kommentar

Cilla säger
17 augusti 2015 – 11:04

Vad fina bilder! Att du spela på både mitt och Vanessas barndop var jättekul. Det kunde inte ha blivit mer personligt än att ha dig som spelade för våra underverk- en ära! Kram Cilla