Otippad fredag

Igår blev det en förunderlig dag. Jag gick ut starkt med ett yogapass kl 06.30-8.00. Sen var dagen spegelblank fram till kl 16 då vi skulle ha ett extra-rep med Ungdomskören.

Jag gick till jobbet till kl 9 för att fira fredagsfikan, men inte en kotte uppenbarade sig i köket. Två arbetskamrater fanns på plats, men de ville icke dricka kaffe. Efter en stund tog jag med mig kaffet 20140927_103311och gick till kyrkan och satte mig vid flygeln. Jag tog fram min nya notbok som precis kommit med posten. Det var sju sånger av Laleh. Jag tycker Laleh är en fantastisk artist och kompositör och undrade ifall det verkligen gick att få hennes förunderliga klangvärld på pränt i ett litet häfte. Det gick, kan jag meddela. Jag tror jag satt i kyrkan i 1,5 timme och bara sjöng och spelade om och om igen. Jag blev så berörd av texterna som jag inte riktigt kunnat ta till mig när jag bara hört dem på radion. Nu fick jag hela sammanhanget och rösten bröts och tårarna rann. Så otroligt bra musik och texter!!

Lunchen intogs tillsammans med maken och eftermiddagen tillbringades alldeles ensam på jobb. Jag fick såååå mycket gjort. Viktiga samtal blev ringda och noter kollades in och övades på och fakturor hamnade i rätt pärm och körövningen förbereddes.

Ungdomskören kom och vi sjöng och jobbade på. Efter en stund kom en av mina präster för att ha ungdomsgruppen på kvällen. Vi sjöng en sång för henne, det var bra övning.

20150829_101626Men hela denna fredag på mitt jobb präglades av stunden i kyrkan där jag fick sitta i fred och bara sjunga och sjunga… fast jag var inte helt ensam, upptäckte jag sen. Ute i hallen satt en av min ”gamla” körmedlemmar och han hade suttit där och lyssnat länge och var så glad för sångerna jag sjungit. Det gjorde mig glad. Och alla Lalehs sånger gick rakt in i mitt hjärta. Och det otippade bestod i att jag inte riktigt visste vad som dagen skulle bjuda på. Det vet vi kanske aldrig, och ofta har jag planerat sjutton grejer som ska hinnas med, men denna dag var helt blank och det blev en ljuvlig dag.

Nu är det sen lördagskväll och lugnet från fredagen sitter kvar i kroppen. Helgen är ledig och det är vackert så.