Min tisdag

Min tisdag började jättetidigt, halv fem. Inte ens hunden ville gå sin runda, vi kom runt 2 hörn, sen vägrade han gå längre. Det var bara till att gå hem igen, och försöka sova en stund till. Men det gick inte, jag bara vilade och så gick jag upp tjugo i sex för att köra till dagens yoga-pass. Det var så rasande roligt för jag fick så mycket cred från min instruktör. Jag är ihärdig och jobbar på mycket och nogsamt, och det märks. Hon konstaterade vilken skillnad det är nu, jämfört med första gången jag kom dit. Så roligt!!!! Jag blev så himmelens glad!

När jag kom hem ville hunden ut och det gick i en rasande fart. Vi mötte gatans hundar och det blev ett glatt möte, både mellan hundar och mattar. Så roligt, eftersom min hund lugnat sig betydligt och KAN umgås utan att morra och tuffa sig.

Sen for jag iväg till jobbet och fikade med mina arbetskamrater. Det blev många tankar kring tingens gång. Dessutom planerade vi påskdagens mässa för små och stora och det var perfekt eftersom jag skulle träffa min kör idag.

Sen fick jag ge mig iväg till S:t Pauli kyrka och hämta grejer som jag glömde där när vi hade konsert med ungdomskörerna i onsdags, och sen for jag till bibblan och letade låtar till vår konsert om fred. Tro det eller ej, men jag hittade Michael Jackson´s låtar; Heal the world samt We are the world. Dessa låtar har ju förvisso funnits i många år och stötts och blötts överallt, och när jag kom till kyrkan satte jag mig och sjöng, och sjöng, och sjöng och spelade. Jag blev faktiskt helt tagen. De är ju så bra! FORTFARANDE!!! Mitt i prick, liksom.

Sen förberedde jag Juniorkörövningen – kollade vilka körtröjor som fanns i arkivet för att veta vad som ska beställas, fixa dagordning till körens sammanträde, dukade med 1 kex/skalle samt saft och blyertspenna, fixade2017-04-04 18.31.13 hem-lapp inför stundande vecka med påsklov och sång på söndagen. Det var liite tight att ha både sång-övning OCH sammanträde på samma timme. Vi hade mycket uppgifter att fördela inför påskdagens mässa, det tog ganska lång tid, viktigt med rättvisan!! Men sen steg sången klart och rent – vi sjunger John Rutter´s ”Se på din värld” och det blir så himmelens vackert med de klara barnrösterna!

Sen var det fantastiskt roligt att höra barnen resonera på sammanträdet kring både det ena och andra.

När barnen gått hem kontaktade jag de barn som inte var på kören – de var bara sjuka och jag mailade hemskicke-lappen till föräldrarna.Jag skrev rent protokollet också då dagens sekreterare fick kalla fötter och drog sig ur.

Nu ska jag bara leka lite med hunden, sen ska jag säga godnatt.