Om författarna

Johan och Jenny är de två prästerna i den lilla församlingen utanför Örebro som nästan delar namn med den berömda fågelsjön: Tysslinge (sjön heter Tysslingen). Under fastan 2021 skriver Johan och Jenny en blogg i brevväxlingsform om livets stora frågor, såsom: behövs fastan i vår tid och kommer vi närmare Gud om vi inte äter mat?

Johan Bremer

Johan är Tysslinge församlings kyrkoherde. Han är en fantastisk flöjtist, älskar allt som har med England att göra och delar med sin prästkollega Jenny den fasta övertygelsen att en människa aldrig bör sluta lära sig nya saker.

Jenny Holmberg

Jenny är komminister i Tysslinge församling. Komminister betyder ”medhjälpare” och det tycker Jenny är bland det finaste man kan vara. Enligt Jenny är blåsippan den mest hoppbärande av alla växter. Det bästa som finns är att umgås med familjen och att få skriva sånger tillsammans med församlingens musiker Frida Enblom.