Axelson om filmens betydelse

Filmfestivalens moderator Tomas Axelson inledde Filmfestivalens söndagsgudstjänst med att upplysa alla som kommit att Arjeplogs filmfestival vinner allt större respekt i filmsverige.tomas axelson 500
Han berättade också att  just nu så bloggas det om Filmfestivalen på Svenska kyrkan.se. (Utförs av undertecknad :))
-Hela Svenska kyrkan får veta vad som händer och hur viktig filmen allt mer blir. Vi är på väg in i en ny tid där bilden och filmen blir allt viktigare, sa Axelson och fortsatte:
-Vi intar alla olika roller i livet och jag mötte en person som berättade om en igennkänning i prästen i filmen Änglagård (spelad av Reine Brynolfsson) som medlar mellan människor i filmen. Personen berättade att så vill jag vara, en medlare mellan människor. Vi kan länka till den stora berättelsen vi i kyrkan har att berätta om en levande gud. Jag tror på denna gudomliga kraft och den vill jag berätta om på olika sätt, förklarade Axelson.
Vi sjöng Psalm 522 vers 4; ”Vid Guds hjärta är jag buren innesluten i hans famn, Medan hemligheten djupnar, viskar Fadern ömt mitt namn” . Den här versens innehåll berör mig väldigt djupt, berättade Tomas Axelsson.  Text o Foto: Håkan Sjunnesson