Coolaste tacktalet

Sporks regissör J.B. Ghuman Jr. stod för det i särklass coolaste tacktalet under prisutdelningsceremonin vid Barn- och Ungdomsfilmfestivalen i Malmö. Klart det ska vara danstack till dansfilm!

Watch and enjoy!

Dancing on my own according to J.B. Ghuman Jr.

Regissörens tack till Svenska kyrkan.

Mer om samtliga priser kan ni läsa på BUFF bloggen.

Mikael Larsson

En kommentar

helena myrstener säger
22 mars 2011 – 04:08

Undrar om inte Svenska kyrkans filmpris skulle kunna kategoriseras som barn-och ungdomsfilmpris?Om inte, skulle man kunna samla sig till ett barnfilmspris?För att lyfta fram även barnen som oerhört viktiga både för samhällets och kyrkans framtid.
Helena Myrstener, Malmö

Mikael Larsson svarar
23 mars 2024 – 02:11

Ungdomsfilmpriset var från början ett Barn- och Ungdomsfilmpris (2007 vann Ole Bornedals Vikaren.) Det blev svårt att ställa barn- och ungdomsfilmer mot varandra. Därför gick vi över till ett Ungdomsfilmpris från 2008. Men visst kan man tänka sig ett barnfilmpris på längre sikt eftersom arbetet med barn är ett prioriterat område för Svenska kyrkan. Årets film Spork riktar sig till yngre ungdomar, typ åk 7-8.