Mammas comeback på SVT

Rosie Millberg

Mammas comeback, som hade biopremiär i början av maj visas redan nu till helgen i SVT. Totalt fyra visningar blir det och missar du dom kan du se filmen på webben.

SVT2 Söndag 29/5, 20.00
SVT1 Måndag 30/5, 01.35
SVT2 Torsdag 2/6, 13.30
SVT2 Lördag 4/6, 16.15.

På SVTs web hittar man också en längre intervju med huvudrollsinnehavarna Rosie och Sabine Millberg i Gokväll och ett kortare inslag i Kulturnyheterna, där också regissören Åsa Ekman intervjuas.

Mammas comeback kommer på DVD i nästa vecka och distribueras av FilmCentrum. Vill man visa den i grupper med institutionella rättigheter beställer man den där.

Mikael Larsson

På Svenska kyrkans web finns nu också en handledning till filmen. Susanne Wigorts Yngvesson, Håkan Holmlund och Tomas Axelson har skrivit kortare texter om filmens tilltal och utmaningar till kyrkan.

Handledningen kan betraktas som ett inspirationsmaterial och visar på vart man kan landa när man använder Tala film – tala liv metodiken. Färdiga frågor hittar ni inte här.

Mikael Larsson

handläggare för kulturfrågor