Bergman och ålderdomen

På lördag den 24/11 bjuder Hedvig Eleonora församling i Stockholm på Bergmansymposium, för fjärde gången. Temat i år är Bergman och ålderdomen. Medverkar gör Maaret Koskinen, Sven Milltoft, Cecilia Torudd, Leif Zern och Jannike Åhlund.

Det blir två filmvisningar under dagen: dokumentären Malou möter Ingmar Bergman & Erland Josephson (2000) och Saraband (2003). Symposiet håller på mellan 10 och 16 och efteråt blir det avslutningsmingel med baguette, öl eller vin till självkostnadspris.

Arrangörer är Hedvig Eleonora församling i samarbete med Sensus. Anmälan görs på www.bergmansymposium.se eller till Sensus, telefon 08 – 615 57 57. Dagen kostar 100 kr, eller 50 för student och pensionär, och kan betalas på plats.

Hade väldigt stort utbyte av förra årets symposium, som handlade om Bergman och kvinnligheten. För den som är intresserad av Bergmans värld rekommenderas alltså en tur till Östermalmstorg varmt!

Mikael Larsson

handläggare för kulturfrågor