Kyrkoordningen för smart mobil och datorplatta

KyrkoordningenKyrkordningen är inte lik sig. Det bara ser ut så. Den nyaste upplagan Kyrkordningen 2014 är den mest ändrade sen första upplagan 2000. Och det allra mesta beror på nya skrivningar och omskrivningar, som har med avskaffandet av kyrkliga samfälligheter och de nya pastorat med församlingar som kommit till istället.

Kyrkoordningen i sin klassiska tryckta bokform säljs av Svenska kyrkans eget förlag Verbum. Klicka här och kom direkt till Verbums webbshop.

Kyrkoordningen finns också på nätet. Dels uppdelad – med en webbsida som innehållsförteckning – i många pdf:er att ladda ner, för att läsa på skärm eller skriva ut, dels läsbar, bläddringsbar och sökbar i en e-version.

Den här e-versionen av Kyrkoordningen passar bäst att använda för den som vill läsa och söka i den med sin smarta mobil och sin datorplatta. Skaffa en gratiskonto på webbtjänsten Issuu där hela Kyrkoordningen är publicerad, och du kan även ladda ner den, för att läsa med en app eller förvara i t.ex. Dropbox, då att du kan komma åt den från valfri dator.

Blir du först i din församlings kyrkofullmäktige, kyrkoråd, församlingsråd eller arbetslag att ha med dig hela Kyrkoordningen i innerfickan eller i datorplattan till nästa möte?

Kyrkoordningen