Världens bästa arbetslag!

img_0687

Igår var vi med personalen på Utmaningarnas hus för att svetsa oss samman och ha kul. Då slog det mig att vissa saker tar man för givet. Till och med människor kan man ta för givet. Och ibland blir det aldrig av att man säger det man känner. Så detta inlägg blir en hyllning till mina underbara arbetskamrater i Anderslövs församling. Världens bästa arbetslag!

Jag känner mig alltid trygg, även när jag gör bort mig. Det gör att jag vågar lite mer.

När jag missar eller strular till det får jag aldrig höra att jag är dålig. Jag får höra: ”Det fixar vi. Jag hjälper dig.”

Varje dag när jag kommer hem från jobbet har jag skrattat minst en gång.

Vi är olika och inte alltid överens. Men vi lägger inte tid och energi på intriger och skitsnack.

Vi är stolta tillsammans över det vi gör i vår församling. Även det som just jag inte varit direkt involverad i.

Vi har olika titlar, utbildningar och arbetsuppgifter. Men det märks inte när vi är tillsammans.  Vi behövs och är viktiga allihop.

Så tack för att ni finns. Varenda en av er!

personalfoto2016-018