Tillåt dig få vara nyfiken och njuta av det lilla!

Nu står sommaren för dörren och församling stänger inte igen dörrarna!Gudstjänster,strandcafé, mötesplatser, lek för barn och musik är bla det som erbjuds. Mera info hittar du på www.svenskakyrkan.se/lerum

Själv åker jag med församlingen till Taize med våra ungdomar, unga ledare,det skall bli spännande att få vara med dem och uppleva klosterlivet tillsammans!

jesus

Jag skulle vilja skicka med en tanke i sommar om ha förväntningar, men inte för höga sådana, utan att känslan av att ta bort alla de där ”måsterna”. Jag kan uppleva att om man följer alla bloggar och tidningar om hur en lyckad semester skall vara eller kan vara så kan det ibland bli för mycket och att förväntningar alddrig uppfyller det man tror att det skall vara. Då blir man bara så besviken!

Lägg ribban själv och tillåt dig få vara nyfiken och njuta av det lilla! Upptäck nya platser, och upptäck alla de små smultronställerna som finns ÖVERALLT. Våga smaka nya smaker och njut av naturens alla fina rum.

Själv skall jag våga mig på att njuta av, att det inte bara finns ett mål med semestern utan ta ut svängarna och våga mig på de små vägarna. Jag och min familj har blivit med husbil, så vårt perspektiv blir säkert annat i sommar. Målet är inte det vikatst utan vägen… riktigt klychigt, men jag tror du förstår vad jag menar 😉

”Det jag fått lära mig är att alla likasinniga hälsar på varandra”. skoj!! HEJ!

Bönen St.Patricks bön är så härlig och trygg

Det ser ut som om jag går ensam,

men det gör jag inte.

Kristus följer mig.

Du kan inte se honom.

Men jag vet att han är inom

bakom mig,

framför mig,

vid min sida,

under mig,

över mig.

Han går med.

Han tröstar mig,

han upprättar mig,

han är med i fara och fred.

Han är med dem jag älskar,

alla mina vänner.

Han är med främlingen jag inte känner.

Allt gott!

Susanne Lindström/församlingspedagog