Eftersmaken sitter kvar, länge, länge.

Vi prövade en ny form av gemenskap i slutet på sommaren, vi inbjöd till ett församlingsläger där vi ville blanda rejält från alla distrikt, åldrar och kulturer kända och okända. Struktur är viktigt även i det här arbetet. En grupp hade träffats och varit delaktiga i planeringen under en längre period och det var också en del av resan.

Det blev en övernattning och två dagar. Alla kom som hade anmält sig och resan kunde börja. Gemensam start med blandade grupper som fick leka och utmanas, på samma villkor. Vi satsade också en del på komforten, med bra mat och bra boende. Det fanns också möjlighet att välja aktivitet. En del gick till spontankören, några hade bibliodrama, en del promenerade, några badade och lekte eller delade lite prat.

Vi bjöd även in en clown för barnen och på kvällen blev det allsång och deltagarna delade friskt med sig av sina kreativa sidor. Mycket sång, lek och skojigheter. Vi hade även en fin aftonbön där de unga ledarna berättade om sitt engagemang och vad det betydde för dem att resa till Taizé i deras tro och egna liv, det blev starka berättelser.

598999_617535651596362_1291319003_n

Andra dagen hade vi en gudstjänstverkstad och där blev mycket sång, delande och vi firade också en fin mässa tillsammans. Det skrevs böner på vimplar och kyrkan var vackert utsmyckad.

Eftersmaken….

Det har varit fantastiskt alla har bjudit på sig själv! Åldrarna var 4-84 år HÄRLIGT! Det har varit en hjärtlig stämning den goda eftersmaken satt i länge och den var god, det här med att bli sedd och älskad blev så påtaglig och känslan var en varm och innerlig och viljan att ses mer när vi kom hem, så därför planerades det in en återträff rätt snabbt. Alla var överrens om att det är otroligt viktigt att det inte blir en klubb för inbördes beundran för oss som var med, utan något som vi DELAR med alla!

Dela med sig av Kristus doften!