Du behövs!

Kyrkan är en livsgemenskap.

Här samlas vi kring den Gud som gav oss livet och som är med oss alla dagar till tidens slut.Kyrkan är en gemenskap där alla behövs och där alla är lika viktiga. På samma sätt som kroppen kan sörja en förlorad kroppsdel, längtar vi alltid efter dem som saknas oss.Vårt mål är alltid alla. Först då är vi kompletta.I kyrkan finner var och en sin uppgift. De gåvor som Gud lagt i mitt liv kommer till nytta då jag ställer mig till förfogande.Lerums församling ropar efter ideella krafter, efter människor som på ett eller annat sätt kan finna mening i att vara en del av det stora arbetslaget.I grunden delar vi alla samma uppdrag; att berätta om Jesus Kristus. Detta sker på många olika sätt, i stort och smått, på gator och torg, i arkiv, kök och församlingssalar. Tron på Jesus gäller hela mäniskan. Därför behövs människor som inte bara berättar evangelium utan också gör. Vår tro är att alla behövs och att det vi gör är lika viktigt.Undersökningar visar att upp till varannan tillfrågad person är intresserad av att vara ideell i Svenska kyrkan.

Att det inte blivit så, säger de flesta, är för att ingen frågat dem.Nu frågar jag dig: Vill du bli ideell i Lerums församling? Eller fortsätta att vara en del…

Välkommen!

Vi längtar efter dig! Gunnar Göranzon, Kyrkoherde

Lerums kyrka    5 december           ”Du behövs i församlingen”

Information och idékväll om ideellt arbete,Kanske för dig som vill förändra din uppgift och uppdrag. Det finns möjlighet få veta lite mera vad det nya kommer att innebära.  – Kom och var med!

Vi startar med en

18.30 Pilgrimsmässa