Förnyelsens tid är här och nya medarbetare har börjat!

Ja den här gränsen mellan sommar och höst börjar bli suddig, vad är det just nu? Känslan från sommaren vill man ha kvar. Det blir påtagligt att hösten knackar på dörren. Det är en annan slags luft och färgerna ändras, rutiner ändras, t.ex. nu är det vintertid på busstabellerna. Skolorna har börjat. Ja listan skulle man kunna göra lång.

Alla är tillbaka från semestern och ledigheter. Det finns många härliga berättelser från sommaren. Kyrkan har inte varit stängd i sommar utan den har varit öppen och välkomnade. Nu väntar den nya tiden för höstprogram och aktiviteteter. Då kanske man inte skall tänka att nu blir hösten som den alltid har varit. Sorry.

Förnyelsens tid är här och nya medarbetare har börjat. Mycket kommer bli som vanligt och det är säkert många som är glada över det. Sen finns det de som längtar efter annat. Ja verkligheten ser ut så, det kommer bli mycket av både och i höst.

Fundera över din LÄNGTAN; vad vill jag fylla min tid i år, hur vill jag prioritera min fritid, kyrktid, gemenskap. Vad behöver jag? Längtar jag efter påfyllnad. Vill jag bara vara, låt mig vara i fred med mitt, det är ok, i kyrkan finns tid och plats för det mesta. Kyrkan är inte bara lokalerna utan kyrkan består av kött och blod. Villiga händer, fötter, öron och ögon som kan vara en resurs för dig. Du kan också vara en resurs för andra … Församlingen vill vara en växtplats, möteplats, viloplats och tänkplats.

Ta del av hela smörgåsbordet av aktiviteter, våga provsmaka andra” rätter”, våga helge dig in i Guds spännande värld. Kyrkan är öppen för dig!

//Susanne Lindström, församlingspedagog

Är det dig mitt hjärta söker

eller ska jag vänta någon annan?

Du som är,

Stanna hos mig