Laddar och njuter av resan dit!

Det är härligt att vara i förberedelsernas lek, att sakerna hittar sin plats, att detaljer måste justeras, att hitta lösningar. Just nu pågår en sådan process i vår församling.
Mellan den 11-16 oktober finns Lerums församling både synligt och kroppsligt på Dergårdsgalleriet. Där hittar du en utställning om de vad församlingen erbjuder för vuxna, så som mötesplatser, viloplatser och växtplatser. Vad kan vi som kyrka vara till för, och vad längtar du efter som människa att möta i din församling?
Kom gärna och dela med dig av dina tankar. Som församling vill vi vara mer synliga och tillgängliga. Det kommer också att erbjudas workshops och prova-på möjligheter. Vissa tider kommer du att kunna träffa förtroendevalda, ideella och anställda, det vill säga en massa sköna människor. Det skall bli spännande att se hur det blir och hur den tas emot. Målet är att nå ut till de som kanske inte kommer till oss så ofta men ändå är en viktig länk i församling genom att vistas och vara här.

1 öppen 2 öppen 4 öppen Skärmklipp öppendörr5 öppen dörr 5 globala veckan

En glimt  och en längtan!

Susanne Lindström, församlingspedagog