Heliga familjen i platt version med plats för ditt fejs

Dag Sandahl är en mångsidig präst som sedan ett par år arbetar i Högby församling på Öland i Växjö stift. Inför jul berättade på sin blogg om ett inte helt vanligt men lättsamt och smart sätt att uppmärksamma julens budskap:

I Högby kyrkas vapenhus presenterade vi i går den heliga familjen – Maria, Josef och barnet – utsågad i plywood av Åke i Vedborm och målad av Ann på Café Keks och Drakens Håla i Mellböda och med hål för Marias och Josefs ansikte. Där kan folk placera sina egna fejs och fotografera. Åke mätte ut storleken genom att gå in på bilverkstaden i Vedborm och rita mall efter ansiktena där! Det hela blev alltså en turistmagnet på norra Öland och en liten andlig övning i ett vapenhus.

Dag Sandahl är sedan länge anlitat av tidningen Östran för att blogga på tidningens webbplats. Blogipedia om Dag Sandahl.