Boknytt: Tänk frivilligt

Björkeskärrs församling i Göteborgs stift har gjort en bok. Den handlar om det som är viktigare än pengar för församlingens liv: församlingsyn och delaktighet.

Boken har fått titeln Tänk frivilligt och är avslutningen på ett större projekt som församlingen drivit under ett år. På Ideellt Forums blogg skriver Fredrik Hedlund:

Boken liknar en handbok i att utveckla frivillighet och delaktighet än en traditionell projektrapport. Den rekommenderas varmt och ett av målen när projektet startade var att dela med sig av erfarenheter och slutsatser till andra uppfylls på ett mycket bra sätt. Läs och inspireras.

Carina Etander Rimborg är sedan många år väl förtrogen med församlingen sedan flera år. Hon presenterar boken och projektet på bloggen Valblogg för POSK. Carina var fram till ordförande kyrkorådets ordförande. Eftersom hon under senaste mandatperioden flyttade till grannförsamlingen kunder hon inte behålla sitt uppdrag. Hon har varit konfirmandledare, sjungit i kör, varit barnsångsledare och kyrkvärd.

Boken kostar bara 100 kr + frakt och kan beställas direkt från Björkekärrs församling. Mejla bjorkekarr.forsamling@svenskakyrkan.se