Uppsalaförsamling sänder på YouTube

– Vi inom kyrkan måste se var människor finns i dag när de söker svar på frågor av olika slag, säger prästen Patrik Magnusson till Uppsala Nya Tidning, i en artikel som uppmärksammar att församlingen lägger ut predikningar på YouTube.

Patrik vet förstås att många ungdomar men även äldre människor redan har hittat de inspelade predikningarna och tittat och lyssnat. Är man sjuk eller lite morgontrött en söndag så kan man höra predikan på den tid som passar henne eller honom bäst.

Sändningarna började hösten 2009 och Livet i Svenska Kyrkan skrev om detta den 29 oktober förra året.

Källa: Uppsala Nya Tidning

Församlingen delar webbplats med Uppsala domkyrkoförsamling.

Tillägg 18:54 TV4 Uppsala har gjort ett inslag om Patrik och Helga Trefaldighets församling.
Tillägg 19 januari tidningen Världen Idag liksom tidningen Dagen berättar också om församlingens sändningar på YouTube.
Tillägg 21 januari. Se där, nu har även Svenska Kyrkans Tidning gjort en grej på predikningar på nätet i Uppsala.