Kyrkodagar i Uppsala sänds på nätet

23-24 januari 2010 samlar föreningen POSK till Kyrkodagar i Uppsala. Prästen och chefen för Stadsmissionen i Stockholm, Marika Markovits kommer och talar. Det gör också prästen och läraren för Svenska Kyrkans prästutbildning i Lund, Lena Petersson och prästen och forskaren Fredrik Modéus. Deras föredrag filmas och sänds på nätet med hjälp av Bambuser.

Hela programmet för de Kyrkodagar som Partipolitiskt Obundna i Svenska Kyrkan hittar du här. Temat för dagarna är Nyvald – Omvald. Det handlar om att nätverka med andra förteroendevalda i Svenska Kyrkan, att få inspiration och kunskap om vad som händer och är på gång, i Svenska Kyrkan och i POSK. Men framför allt att komma tillsammans och få fira gudstjänst tillsammans – i tjänst som förtroendevald och i gudstjänsten.

Fler inspirerande möten i Svenska Kyrkan under 2010 hittar du här