Bloggen ger församlingen en levande webbplats

Lena församling i Skara stift har en blogg. Men den får församlingen enkelt en levande webbplats. Frekvensen med någon eller några nya bloggposter i veckan räcker för att göra den mer aktuell än många andra församlingars webbplats.

I bloggens högerspalt finns korta notiser om återkommande verksamheter, här lyfts några kommande evenemang fram och här finns en enkät.

I samma spalt handlar det just nu mycket om bön. Så är också 2010 proklamerat som ett Bönens År i Svenska Kyrkan.

Spalten har också en länklista, där bloggen Livet i Svenska Kyrkan fått en hedersam placering.

Det som saknas – eller är svårt att hitta på Lena församlings blogg är kontaktuppgifter till församlingen. Men det är en lätt sak att komplettera med.

Lena församling är en av fem i Vårgårda pastorat.