Känn ingen oro – Uppbyggelsehelg i Örebro

Nu i helgen arrangerar Olaus Petri församling i Örebro en Uppbyggelsehelg. Och det är inte första gången. Säkert är det tredje gången, och då är det tradition.

Församlingens kyrkoherde Lars B Stenström skriver så här på sin blogg Stillsam:

Att få tillfälle att fördjupa sig i tron är viktigt och i Olaus Petri församling finns många vägar till fördjupning i tron. Återkommande varje år är Uppbyggelsehelgem. Under en helg varvas gudstjänst och bön med föredrag och samtal.

Det kan vara bra att åka bort och låta bruset stilla men alla har inte möjligheten att åka bort och med vår uppbyggelsehelg vill vi betona att ett kristet liv framför allt levs i församlingen och mitt i vår vardag.

Temat i år är Tröstaren, den Heliga Anden, som skapar och bygger upp den troendes liv och kyrkans liv. Föredrag varvas med samtal i grupper, bön och gudstjänst. I söndagens festhögmässa predikar Strängnäs stifts förre biskop Jonas Jonsson.

Hela programmet på församlingens webbplats
Vilka liknande uppbyggliga dagar och helger i andra församlingar känner du till och vill berätta om? Skriv en kommentar till den här artikeln eller mejla martin.garlov@svenskakyrkan.se eller skicka SMS till 0733-578 501.