Ungdomsdialog i Göteborg

Svenska Kyrkans församlingar i Göteborg med omnejd står tillsammans med Svenska Kyrkans Unga, Credo och Oasrörelsen bakom en fyllig webbplats som heter Ungdomsdialog.

På sajten finns aktuell information om olika arrangemang som riktar sig till ungdomar i och omkring Svenska kyrkan. Webbplatsen är också byggd med tanke på de många som jobbar med ungdomar.

Hitta-församlingen funktion med hjälp av sitt postnummer ser ut att bygga på en koppling till Svenska Kyrkans nationella databas. Den är bra och funkar för hela landet. Med den visar göteborgarna att innehåll som vi delar i Svenska Kyrkan kan publiceras på webben utan att man är tvingad att använda publiceringsystemet Content Studio.
Ungdomsdialog har en egen grupp på Facebook.
Det finns en hel del lokala sajter för ungdomar som drivs av Svenska Kyrkan och Svenska Kyrkans Unga. De borde oftare få synas på församlingarnas webbplatser, på stiftens sajter och på den nationella svenskakyrkan.se Det ser konstigt ut att inte en den nationella webbplatsen visar vägen till Svenska Kyrkans Ungas nationella webbplats.