Carina är informatören som vågar prova

En av föreläsarna på Ideellt Forums Idédagar 2010 i det inledande seminariet var Carina Etander Rimborg från Göteborg. Seminariet handlade om hur sociala medier kan brukas i Svenska Kyrkan för mer och bättre kommunikation ideella krafter emellan. Carina berättade hur hon i kyrkans tjänst börjat använda de nya sociala medierna utan att egentligen förstå sig på så mycket av det tekniska. Här är Carinas bilder som hon talade till på seminariet.

Carina Etander Rimborg: Sociala medier

Carina arbetar som informatör för föreningen Partipolitiskt Obundna i Svenska Kyrkan. Hon är redaktör för föreningens webbplats, hon bloggar flitigt och använder både Facebook och Twitter.