Ungdomsrummets fönster blir varje dag en personlig lucka hela advent

I år vill medarbetarna i Mariakyrkan i Umeå sprida lite extra adventsstämning till medmänniskor som går förbi kyrkan. I ett fönster till ungdomsrummet som sitter nära utomhusanslagstavlan visas varje dag en ny lucka. Från första advent och fram till julafton.

Varje dag är det en ny person som ställer i ordning detta fönster och det hålls öppet från kl 9 till dagen därpå. Mellan 8 och 9 på morgonen stängs fönstret och gårdagens lucka tas bort och dagens sätts på plats.

Nu söker Carola Malmehed de församlingsmedlemmar som vill illustrera något som symboliserar eller känns advent och jul. Man behöver inte själv ha tillverkat det som ska ställas dit, utan kan få välja hur fönstret ska se ut och även få hjälp att ordna till det man hittat på. Det kommer att delas ut en kalender i slutet av november som berättar vilka olika personer som kommer att illustrera fönstret i advent 2010.

Kontakt i församlingen är Carola Malmehed 090- 200 27 94 carola.malmehed@svenskakyrkan.se