35 000 ljus i mörkret delas ut i Stockholm idag

Som Svenska Kyrkans Tidning berättade igår så delar medlemmar i Svenska Kyrkan idag ut 35 000 ljus till pendlande stockholmare. Gåvan räcks i de flesta fall från en medlem till en annan. Det vill gärna bli så i en kyrka med många medlemmar.

Stockholms Stift i Svenska Kyrkan samordnar ljusutdelningen i allhelgonatid för tredje året i rad. Alla som ställer upp och är med för att dela ut ljus har varit med på förträffar och är förberedda på att lyssna på vad människor har att säga och är beredda på att svara på frågor: Vem får jag det här av, och varför gör kyrkan det här?

Till ljuskampanjen hör en särskild avdelning på stiftets webbplats Ljus i mörker

Kommentera gärna här på bloggen för att tycka till om ljusutdelningen. Och apropå allhelgonahelgen, berätta gärna vad som händer i din församling: på kyrkogården, i kyrkan under helgen som kommer.