Ny ung bönbok med bildspel från Härnösands stift

Bönboken Du är en bön är resultatet av Svenska Kyrkans Ungas arbete under bönens år 2010. Vid alla arrangemang i stiftet under förra året har de unga själva samlat böner till en bönbok att användas i bland annat konfirmandarbetet, ungdomsgruppen eller i församlingsgudstjänsten.

Boken har blivit ett avtryck, en ögonblicksbild av vad som låg barn och ungdomar närmast hjärtat under 2010 – vad man tyckte var så viktigt att man ville be för det. Boken består av två delar, dels boken, med böner i fem teman, dels en CD, där utvalda böner finns i ett bildspel, som kan användas i gudstjänst eller andakt.

Alla församlingar i Härnösands stift får varsin bönbok i gåva. Och bönbokenfinns till försäljning. Den kostar 100 kronor och beställs hos Maria Vilander Holmquist maria.vilander@svenskakyrkan.se, tel 0611-254 61

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,