Noas Ark i Onsala

Många barn växer upp utan kontakt med djur och natur och får ingen chans att upptäcka allt som Gud har skapat, skriver Onsala församling på sin webbplats. Och därför driver församlingen en ekologisk djurgård, som heter Noas Ark. Och det hör ju inte till vanligheterna att en församling i Svenska Kyrkan har en djurhållning. För länge sedan, när präster på landet drev ett lantbruk med djur, var det förstås annorlunda

På Noas Ark i Onsala församling får barnen umgås med får, getter, höns, grisar, kaniner och hästar. Barnen får hjälpa till och mata djuren och lära sig att ta hand om dem på ett ansvarfullt sätt. En ridtur eller färd med häst och vagn försöker man också ordna för de små besökarna. På torsdagar är alla välkomna till Noas Ark. Då har församlingen också en liten samling där vi sjunger och pratar om Skaparen. På Noas Ark är man ute i alla väder, men det finns också möjlighet att fika inomhus. Det serveras kaffe och saft med hembakat bröd, och man kan ta med sig egen matsäck.
Bilden är lånad från församlingens webbplats.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,