Inflyttning pågår

Bloggen Livet i Svenska Kyrkan startades hösten 2009. Programförklaringen från start hänger med:

Det händer så mycket bra i Svenska Kyrkans församlingar. Mest hela tiden och överallt. Hjälps vi åt att berätta för varandra, kan man ana bredden och djupet. Ser jag det glimma till, så vill jag sprida det. Får jag en upplysning, för jag den vidare. Med lust och längtan mot mer söndagsglada och levande församlingar.

Nu flyttar bloggen in under domänen svenskakyrkan.se, som delas av många andra webbplatser, församlingar mest, alla (?) stift och det som kommit att kallas den nationella nivån. Förhoppningsvis betyder det att berättelserna på bloggen får större spridning, människorna som lyfts fram får mer av den uppmärksamhet de är värda och att det sammantaget blir just mer av söndagsglada och levande församlingar i Svenska Kyrkan.

Inflyttning pågår och under någon dag eller så är det inte lika möblerat och välfyllt i hyllorna som det är tänkt att vara. Välkommen under övergången att titta in på gamla bloggen innan den töms på sitt innehåll och städas ur.

Till det som ska flyttas med hit är den fylliga länklistan som ligger till höger på den gamla bloggen och kommer att få samma placering här på den nya.