Nedladdningsbar kyrka

Norrstrands församling är sen tidigare känd för Barnens Katedral i Kroppkärrskyrkan. Nu presenterar samma församling den nedladdningsbara Skaparkyrkan. Det här är en riktigt bra grej, inspirerad av Joel Henriques Paper City. Skaparkyrkan är ritad av Louise Andersson, informatör  i församlingen.

Skaparkyrkan kan man måla och pynta precis som man vill – både byggnaden, inredningen och människorna. Sedan är det fritt fram för dop, vigsel och begravning. I Skaparkyrkan är alla alltid välkomna. Här finns det två präster som hjälper till när det finns sug att leka dop, vigsel eller begravning.

Församlingen tar gärna emot förslag på nya saker att lägga till Skaparkyrkan. Och de vill gärna se bilder och höra berättelser om hur Skaparkyrkan används i andra församlingar. Så du som nu skriver ut Skaparkyrkan, ta gärna en bild och skicka till louise.andersson@svenskakyrkan.se så lägger hon upp den på webben.

Ladda ner Skaparkyrkan från församlingens webbplats.

Svenska kyrkans tidning hakar på och berättar också om Skaparkyrkan från Norrstrands församling.

Foto: Louise Andersson