Pastapredikan med 12 kilo köttfärssås

En onsdag för ett par veckor sedan fick alla barnen i barnkören stanna kvar hela eftermiddagen i Väskinde församlingshus.

Det blev massor av sång, bus och lite pyssel tillsammans med Görel Robsarve Malmros och hennes kollegor Gunilla, Andréa och Martina. Sen kom föräldrar, syskon och släktingar.

12 kilo köttfärssås gick det åt, och 5 kilo pasta kokades för att mätta 70 glada och hungriga munnar. Prästen Martina Åkesson Wollbo stod för en kort predikan innan barnkören fick ge smakprov på vad de hunnit lära sig under terminen. Allt till de närvarandes jubel förstås.
Västkinde församlings medarbetare har all anledning att våga tro på en fortsättning på Pastapredikan Kanske är det ändå dags att bygga ut församlingshuset? Nästa gång det blir Pastapredikan är 7 december 2011.

Läs också: Gud och spagetti

Gud och spagetti i S:ta Birgitta kyrka i Kalmar