Det händer igen!

”Det har hänt en gång och det händer igen!”

Det är ett citat från sången till Uppståndelsepärlan i Frälsarkransen ur vår mässa ”Livet runt” . Det kan också vara en passande rubrik på detta inlägg, om man tänker på hur länge sedan det var den här bloggen var riktigt aktiv… Men nu händer det igen, minsann! Mässmakarbloggen vaknar till liv! 🙂

I helgen hade ”Psalto” den kristna dansgemenskapen i Sverige en hel-helg med årsmöte och seminarier och mycket dans förstås…som avslutades med medverkan i gudstjänst i Majornakyrkan vid Chapmanstorg i Göteborg.

Och en av sångerna de hade upptäckt, fastnat för och känt att de ville skapa en koreografi till… var just vår Uppståndelsepärlesång! Härligt va!

Lovdansteamet som dansade till sången (liveinspelningen från premiären i Biskopsgårdens kyrka) bar helvita kläder för att matcha uppståndelsepärlan. Och det dansades med LIV och lust!

Här ser ni ett lite suddigt foto. Dom stod ju liksom inte still… 😉

20151018_121928

/Mässmakarmalena