Första träffen – 30 dagar innan

Nu har alla deltagare träffat varandra – nästan. Ett par stycken uteblev av olika anledningar. Det är alltid lika spännande att träffa nya deltagare. Känna av och ta till sig förväntningar av varandra. Vår kyrkoherde Göran Bohman delade vår gemenskap denna första träff. Han kommer också att sända iväg oss och ta emot oss då vi återvänder från Nidaros. Som färdledare pratade jag om säkerhet, utrustning och beteende i att färdas på motorcykel i grupp. Förberedelserna är nu inne i ett intensivt skede då jag själv kommer att vara bortrest större delen av de återstående 30 dagarna innan avfärd mot Nidaros. Allt verkar falla på plats. Gruppen känns fin. Nu är vi totalt 9 förväntansfulla deltagare – 2 damer och 7 herrar – varav några pilgrimer från förra året. Innan avslutning fick alla närvarande ett av pilgrimens 7 ledord att filosofera kring – frihet. Det kommer mera.

Vi avreser från Uppsala domkyrka den 23/6 kl 0800 – kom och vinka av oss eller ta emot oss då vi kommer tillbaka den 27/6 kl 1800.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

7/9 av Mc-Pilgrim 2013 vid grillen

En kommentar

Pernilla säger
25 maj 2013 – 04:09

Trevligt, nyfiket, en del förväntan och spänning. Så olika lika - kan bara berika. Härligt med nedräkning till ögonblicket att gemensamt gränsla sadeln och äntligen rulla.