Mellan tummen och pekfingret!

Nu undrar ni säkert varför jag valt att kalla min blogg för ”Mellan tummen och pekfingret”? Det finns några anledningar faktiskt… Det är inte helt lätt med namn på bloggar, speciellt när det ska vara lite av vad jag sysslar med inkluderat. Tummen – den finns där som tummen upp! Jag älskar att arbeta med det jag gör. Att få vara en del av kyrkan och ha uppdrag i den. Att få möta ungdomar, konfirmander, barn – ja, människor i alla olika åldrar. Pekfingret – det får peka uppåt, uppåt mot det jag tror på. Gud som finns där mitt i allt omkring oss. Simple as that är ju att jag inte haft det arbetet jag har utan Gud! Det hade inte fyllt någon större funktion utan den kristna tron. Så välkommen hit till min blogg!Erika tummenErika pekfingret

(Ungdomarna i vår församling kom ju också på att tummen och pekfingret gör ett tecken för ”seriöst”. Nog att vi använder det lite med ironí i sammanhangen men lite kul blev det. Så undrar någon runt Perstorp varför våra tummar och pekfingrar läggs vid hakan betyder det – Alltså seriöst (dock med lite ironi i rösten;)

Ungdomsgrupp

christina dahlström säger
30 september 2014 – 11:17

heeej,
ska bli såå kul att få följa dig/Er. Finurligt namn :) :) ler.
Ha det gott

19 april 2024 – 05:49

Tack Christina! Känns riktigt kul att få lov att dela med sig av det som är min vardag!

Aase säger
30 september 2014 – 09:48

Hallå Erika!
Ska bli kul att följa din blogg!
Alltså seriöst!!!!!

19 april 2024 – 05:49

Är du riktigt seriös nu Aase?;) Det kan ju hända du hamnar med på ett hörn eller två på bloggen!

sofie säger
3 oktober 2014 – 09:25

Pekfingret uppåt som du gör på bild betyder också Gud på teckenspråk.
Så det är inte helt tokigt val..

19 april 2024 – 05:49

En kollega till mig har för sig att det ska finnas ett bra ord på amerikanska teckenspråket också, just med tummen och pekfingret. Inget du vet?

Britta Utbult- P säger
6 oktober 2014 – 04:26

Hej Erika!
Vilken härlig bild på dig!... och sedan blev jag så undrade över namnet?
Men vilken bra tanke du hade! Stämde också bra på teckenspråkets betydelse! Intressant att följa dig på vägen.
Kram och Lycka till!