Stilla stund

Något jag behöver är små stunder för mig själv. Där jag kan be och andas, få inspiration och känna att Gud är med. Tänka tankar och bara vara. Fylla på för att kunna ge ut.

Idag har jag tillsammans med det kontraktet jag arbetar i firat mässa i S:t Petri kyrka i Klippan. En härlig mässa med goda ord. Det är skönt att få fylla på. Jag älskar de stunderna…där jag kan tillåta mig fundera, tänka tankar och bara vara.

Snart ska jag själv ge ut, det på församlingens sopplunch. Innan soppan har vi andakt i kyrkan. En stund med psalmsång, bibeltext med reflektion och bön. Jag älskar de stunderna… där jag får vara del i att förhoppningsvis ge någon tanke till någon annan. Låta andra tillåta sig att fundera och bara vara…

”Evighetens Gud, antingen vi vet det eller inte, så är din heliga Ande ett ljus i vårt inre. Den lyser upp de mörka skuggorna i vår själ. Den översköljer oss med sin osynliga närvaro.”kors1.jpg

Pia säger
12 november 2014 – 04:48

Åh, så fint du skriver! Den här bliggen vill jag följa!

mellantummenochpekfingret svarar
12 november 2024 – 08:14

Tack! Vad glad jag blev för responsen!

Pia säger
12 november 2014 – 04:49