Tacksamhet

Är i fjällen med min familj och några vänner och har det så njutbart. För min del så är skidsemester något av det bästa jag vet. Aktiv från morgon till kväll för att sen laga mat i stugan och bara vara. Jag kan gå där i mitt underställ och behöver inte bry mig om kläder eller annat. Bara ha det bra, med min familj.

20150304_09511520150303_153435

Idag var också vädret något fantastiskt. 0 gradigt och strålande solsken. Bara att njuta! När vi åkte liften upp i morse kl.9.00 så utbrister min kompis Emma i en sång: -Vilken härlig dag. Tack gode Gud för livet! Vilken härlig dag. Jag lever den för dig! Vilken härlig dag. Och allt blir bara bättre ju mera jag ser, av allt som du mig ger! Jag har aldrig hört sången men den var ett minne från hennes konfirmationstid. Vad underbart tänkte jag. Jag hoppas jag också får vara med och ge minnen för livet till mina konfirmander. Tänk om jag kan ge vidare tacksamhet mot Gud för underbart väder, fina dagar, härliga vänner…

Onsdagskvällen i Sälen är min kyrkdag. Jag tycker det är så gott att komma till Sälens fjällkyrka och fira gudstjänst. Jag njuter varje stund! Den som har missat fjällkyrkan har faktiskt missat något! Gå hit nästa gång, jag lovar, du kommer inte bli besviken! Just nu är det ju vasaloppsveckan och det var några i gudstjänsten som hade genomfört öppet spår i söndags. Det kanske inte är direkt en kamp mot onskan som söndagens tema handlar om, dock en prövning. I kampen mot onskan kan inte det goda stå tysta utan vi måste höras. Det goda måste sprida ljuset vidare, Kristus som världens ljus.

20150304_18533620150304_184946