Snart är det sommar! Sommarkyrkan och lite annat i fokus

I de grupper jag är involverad i sprids ryktet om att anmälan till sommarkyrkan har startat. Det gäller att vara ute i god tid så man vet att man har plats.. Vi har lyckats de flesta gånger få in alla de barn som vill vara med och det är underbart! 100 barn har vi plats för och här sjuder av liv de två första sommarveckorna.

Men än är vi inte där, det bara pratas om det i de olika grupperna. En härlig förväntan byggs upp och vi gör allt vad vi kan för att så många som möjligt ska få två underbara veckor. Till vår hjälp har vi 14 underbara ungdomsledare som vi ska träffa ikväll! Planera och börja förbereda. Vattendag, äventyrsdag, teaterdag och utfärder är lite vad som står på programmet. Bibelberättelserna vi har varje dag ska förberedas och väljas ut. Det ska ju gärna vara berättelser där många barn kan vara med och spela själva.

Jag älskar att de älskar just det! Lyssna och vara med och höra just alla berättelser jag själv är uppväxt med. Bibeln är en riktig skatt som jag tycker väldigt mycket om att använda mig av. Och jag tror faktiskt att de flesta också tycker om att höra bibelberättelserna och vara med och spela…Får de aldrig höra bibelberättelser vet ju de inte vad det är, vad det står och vad jag själv kan lära mig av alla berättelser.

DSC_0863DSC_0214DSC_0921

Det är en del planerande som församlingspedagog. Många gånger är jag ett halvår framåt i vissa saker och just här och nu i andra. Just nu är jag lite här och där i mina tankar och förberedelser då det är dags för mig att snart säga hej då till Perstorp för att påbörja ny tjänst i Eslövs pastorat. Känns konstigt, spännande, nervöst, glädjefullt, sorgligt, kul och fantastiskt på en enda gång. Kul att jag får lov att avsluta med sommarkyrkan och Taizéresa med ungdomsgruppen iallafall! Längtar!