I väntans tider!

Det är mycket jag väntar på just nu, nytt kyrknyttskorrektur till exempel! Ja, det dröjer kanske en liten stund till så då kanske jag kan vänta på lite inspiration att börja röja på mitt kontor. Har kommit på mig med att jag lyckats att samla på mig en del sen sju år tillbaka. Pärmar, lekar, konfirmandmaterial, mail, foton, ja mycket är det som behövs röjas i. Mycket ska plockas i och lämnas över till en ny församlingspedagog som församlingen väntar på. (Nu är ju inte ansökningstiden ute än men väntar på att ta tag i den biten vet jag att många gör…) Jag väntar egentligen också på den som ska ta över arbetet här, det hade ju varit skönt att utbyta några ord innan jag slutar. En del väntar jag ju också på att påbörja mitt nya arbete, att bygga upp något nytt. Skapa nya relationer och se en  ny församling. Det får jag vänta på tills augusti, så jag väntar på sommaren just nu…

Jag väntar också på lite värme, sol och ljumma vindar. Längtar till semester och avkoppling. Ledighet att bara vara och kunna göra allt det där som man väntat och längtat efter… Egentligen är väl väntan och längtan en del av grejen, är det inte? Själva händelsen går rätt snabbt förbi och det är kanske planerandet och förväntningarna blir det man minns.

I söndags hade vi familjegudstjänst med avslutning för en del av barngrupperna. Allt flöt på alldeles jättebra och de två timmar vi var här alla tillsammans gick väldigt snabbt. Tjejgruppen kom och hade ansiktsmålning, ungdomsgruppen ställde upp och grillade korv, After school hade förberett och övat på en alldeles egen minimusikal om ”Noaks ark” och barnkören sjöng. Det blev väldigt lyckat men det jag kommer minnas mest är övningarna då vi sjöng och gjorde masker. Hur inspirerad jag blir över hur naturligt en del ställer upp med fixande av olika saker. Pratet och uppbyggnaden av en alldeles härlig familjegudstjänst.

2015-05-27 11.17.09

Nu när jag passar på och röjer hittar jag en del av det som varit som förberedelse. Filmer vi spelat in med konfirmander t.ex. Så underbart kul vi hade när vi spelade in alla scener! Slutresultatet blev kanske hellre än bra men det var förväntningarna på vad de som kom på konfirmationsgudstjänsten skulle få för upplevelse av det som var spännande. Genomsyrade vår glädje filmerna?

Det finns en roligt sida som heter ”Herregud & co”. Där hittar jag många bilder på livet i stort! Här kommer en..om väntan! Stämmer bra! Inte sant?

IMG_88200712921821