Kul på jobbet!

Kul på jobbet är något jag måste ha. Att kunna skratta med sina kollegor och de människor vi möter. Tänk, det är på jobbet du tillbringar den mesta tiden av en dag, så det borde vara nödvändigt med skratt. Tänk att se sitt jobb med missnöje och att det är något tråkigt jag kommer till. Jag hade aldrig orkat! Jag har förmånen att älska mitt arbete och speciellt mötet med människor. Jag får förmånen att möta massor med människor där jag kan presentera kyrkan som något roligt, viktigt, något man borde se fram emot att komma till. Att vi faktiskt mitt i allvarsamma ämnen också kan ha kul tillsammans. Det är det inte alla som tror! Av någon anledning tror människor att kyrkan är något tråkigt, inskränkt och allvarsamt.

Jag skrattar ofta. Kan säkert störa en del men bättre med skratt och glädje än sura miner. Jag är uppväxt i en familj som har haft ofantligt många skratt, ofta i tid men också i otid. Det är inte det att jag varit utan problem under mitt liv utan det handlar kanske mer hur jag valt att se på saker och ting. (Nu skriver jag om jobbet, bara så ni vet! Handlar det om min man som nästan alltid låter kaffemuggen stå kvar på bordet eller inte hänger upp handdukar och kläder så är det något helt annat;) Tillbaka till jobbet, vi har en viktig uppgift hur vi bemöter människor som kommer. Att vara trevlig, serviceinriktad och hjälpsam spelar roll. Att ta sig tid för att byta några ord. Men också, att ha roligt tillsammans med sina kollegor. För kan vi skratta tillsammans märks det, utåt! I massor! Tack Tomas för att vi fick busa med dig! Att vi kan använda oss av stunden till spontana roligheter! Konfirmanderna hade kul, kollegorna likaså. Några andra besökare verkade också tycka att det var roligt! Och det står 2-0 till mig, än så länge;)

Mer skratt och spontanitet i kyrkan! För jag tror att den Gud vi tror på har en massa humor och vill att vi ska ha glädje och skratt kring oss. Livet innehåller många tuffa stunder så det gäller att hitta massor av småstunder till glada miner. Lev väl och njut av stunderna!

IMG_20160617_125739IMG_20160617_125755

En kommentar