Kära dagbok – dag 13-14

Sista dagen idag! Nu har vi haft konfirmation i Holmby kyrka efter en go pannkaksfrukost. Frukosten önskade konfirmanderna här om dagen och fick ja. Så lyckliga! Gott var det, men något pannkaksätande till just frukost är inte min favorit.

Vi fick ett ordentligt skyfall när vi begav oss till kyrkan. Glada kunde de vara som slapp cykla dit i alla fall. Full av förväntan och en härlig glädje stegade de in och sjöng av hjärtans lust. Konfirmandernas predikan blev bra, när de väl kom ihåg vad de skulle göra:) De är för goa! Mycket folk och en härlig gudstjänst blev det! Regnet lättade så vi kunde ställa upp oss på trappan och ta bilder. Det var ju tur det!

IMG_20160710_125204

Efter kyrkan var det lunch i stora ridhuset för de som bokat upp sig på platser. Det är konfirmander från hela Sverige så det är en bra grej med gemensam lunch. Väldigt gott och trevligt. Efter lunchen var det dags för utcheckning från elevhemmet. Kolla rum och ta emot nycklar…och framför allt säga Hej! och Tack! Det har varit en fantastisk grupp där alla tagit hand om och sett varandra. Gött!

Trötta och lite slitna  ska vi själva bege oss hemåt! Bilen packad och klar och snart ska jag få lov att åka hem till min egen familj igen! (Ja, dottern är på läger en vecka till så riktigt alla träffar jag inte idag)

Gårdagen bjöd på genrep i kyrkan och förberedelser för idag. Efter kvällsmaten sockerchockade vi nog konfirmanderna för de var rent hypade hela kvällen. Efter eftermiddagsfikan där vi fick chokladtårta istället för de vanliga lingongrovamackorna (vill aldrig mer se lingongrova tror jag) och tårtbakstävlingen med efterföljande ätning var de uppe i varv. Så pass mycket att vi inte gjorde nattvandringen som tänkt utan det blev filmkväll istället. Vi gick ut till täckta banan för andakt i skymningen. Det är något speciellt med andakt på en öppen yta, i mörker och fullt av ljus. Det blev en mysig stund där temat var att fortsätta traska sin livsväg. Och att inte glömma att de kan ta med Gud på vägen! 😉

IMG_20160709_213347

En kommentar

Britta Utbult-P säger
12 juli 2016 – 10:32

Det har varit intressant att läsa om ert konfaläger med ridning och det måste varit ett härligt läger för ungdomarna! Så fin avslutning jag läser ni haft och hoppas alla tar vara på allt de fått genom detta och som du skrev, att ta Gud med på vägen. Gud välsigne dig, Erika, i ditt arbete!