Storgatan 34!

Snart snart.. Är vi igång på Storgatan 34! Vi har planerat, funderat, tänkt. Tagit med tjejgruppen i inredningstankar (Sorry tjejer, vi gjorde bara hälften av vad ni tyckte;). De fick drömma lite och välja hur de skulle vilja ha det. Jag presenterade vår idè om gamla möbler i caféet och blev dissad, totalt. Ungdomar i nutid vill ha stilrent, grått, svart och vitt blev jag informerad om.  Tur jag hade fler ungdomar att fråga, som tyckte om vår stil med loppismöbler. Vi ville ju ha äldre möbler i cafédelen.

Nu har det inhandlats och skruvats och satts ihop. Min bil har gått härsan tvärsan för att köpa möbler via försäljningssida. Många turer har det blivit till ett stort företag för att också få de där moderna möblerna på plats. Tror faktiskt att vi lyckats hitta inredning så det kan passa alla åldrar… Man får befinna sig i det rummet man känner sig hemma i helt enkelt.

En kul historia var förrgår med släpvagnsturerna. Jag hade släp med mig för att hämta ett möblemang i Kristianstad i måndags (väldigt trevligt folk som kom ifrån Eslöv. Har bjudit in dem för att titta förbi på en kopp kaffe). Det gjorde jag men kom inte till jobbet för att lämna av förrän i onsdags. I måndags kom jag på att svärfar hade grejer i släpet så jag la det så fint bakom tunnorna på jobbet, en TV-antenn och en spann med betong. Jag skulle hämta ytterligare möbler i onsdags så skräpet låg kvar till torsdagen när jag skulle hem, trodde jag! Borta var det och jag skickade sms till vaktmästare Ola. Tänkte att detta skräp måste förklaras. För jag gissar att man undrar vem som i hela friden kör skräp till kyrkans tunnor. Ja, det var i detta fall jag! Skyldig! (Påminns om min förra arbetsplats när det var stort pådrag efter kollekthåvarna. Vaktmästarna undrade vem som stjäl såna saker från kyrkan. Det var jag som lånat till konfirmanderna och missat att lämna tillbaka dem direkt dagen efter). Ja, Ola hade undrat …

Nu är snart allt på plats och vi kan öppna! Härligt! Ser fram emot det vi tillsammans kan skapa i dessa lokaler, ungdom- och diakoni, i en enda mix. Så kul! Nu saknas bara allt folk! Så ungdomar, yngre, äldre, kom och kolla in! Det är för er!

ungdomsverksamhet_affischa4-1