Kiboriloni kyrkan

14612546_10154159559556026_2820511251176113403_o

Tänkte på att skriva lite om Kiboriloni församling och dess fantastiska arbete.

Kiboriloni kyrkan ligger belägget 10 minuter utanför centrala Moshi. Det är en mycket vacker kyrka (Se tidigare foton) som har mycket projekt och som verkligen är välsignade av Gud.

Kyrkan erbjuder ett flertalolika grupper så som Kvinnogrupp, ungdomsgrupp, grupp för föräldralösa barn, söndagsskola, konfirmand grupp för ungdomar och en konfirmandgrupp för vuxna. Dem har även ett hem för funktionsvarierade, en förskola och dem erbjuder hembesök.

I nuet håller dem på att bygga nya fräscha toaletter, idag var även en stor dag för församlingen. Dem har länge bett till Gud om att få tillgång till biblar.

Problemet dem har haft i alla sina grupper är att dem inte har haft biblar. Därför har inte ungdomarna och barnen som kommit till de olika grupperna kunnat följa med och läsa om Guds bud, vilket är ett problem för en kyrka.

För några veckor sedan beviljade Moshigruppen i Danderyds Församling att skänka pengar till 30 nya fina biblar. Idag hade vi möjligheten att åka och köpa biblarna.

Kiboriloni Församling säger att dem är evigt tacksamma och lovar att använda biblarna väl. Pastor Mbacha visade mig en skylt dem har i kyrkan. På skylten står det ”Kusoma biblia kila siku” vilket betyder ”läs bibeln varje dag” han berättade att nu är första gången vi på riktigt kan följa den skylten för nu har vi bilar att läsa.

Återigen stort tack Moshigruppen för erat bidrag. Det betyder otroligt mycket för Kiboriloni Församling. Dem önskar er allt gott och Gudsvälsignelse.