Att vara bäst!

trash-hero-3

Vi hinner inte göra så mycket mer än att arbeta och ha vår fritid. Vi är inte mer än sparsamt engagerade i en del lokala föreningar.

En av dom är en förening för miljövård på svenskön Koh Lanta. Några lokala hotellägare och bofasta ville försöka ägna sej åt miljövård av Koh Lanta.

kompostinfo
Kompostinformation

Tanken är att man ska satsa på ett kompostprojekt. Det betyder i klartext sopsortering, där komposterbara storheter läggs tillsammans, för att i förlängningen säljas till andra delar av världen. Och kompostjord från länder med tropiskt klimat är redan nu mycket väl ansett.

trash-hero

Projektet har fått det trevliga namnet ’Cash for Trash’ och startar varje säsong med en oktoberfest. Den här gången var svenska kyrkan där och gjorde reklam för sej! Vi visar att vi engageras oss och vi ställer upp och säljer det vi är världsmästare på… Kyrkkaffe!

trash-hero-2
Genuint, hederligt, pålitligt och gott svenskt kyrkkaffe!