Välkommen till Erika och Katrin!

På söndag firas det familjegudstjänst med barnkörer och terminsavslutning för barngrupperna i Rönnängs kyrka klockan 11. Det är en sammanlyst gudstjänst för Dyrön, Klädesholmen, Rönnäng och Åstol.

Dessutom välkomnas två nya medarbetare till arbetslaget och Svenska kyrkan Tjörn. Det är Erika Andersson som är pedagog och Katrin Sörbris som är diakon. Du har kanske redan träffat dem i verksamheten?

Nu får vi chansen att även i gudstjänsten hälsa dem särskilt välkomna och be för dem och deras gärning här i vår kyrka.

Men detta är inte den enda gudstjänsten vi firar på söndag. Det blir också terminsavslutning för barngrupperna i Kyrkans Hus i Stenkyrka kyrka kl 11:00 och konfirmation i Valla kyrka kl 11.00. EFS Skärhamn firar gudstjänst kl 11:00 och Högmässa i Klövedals kyrka kl 17:00.

Erika Andersson, pedagog. Foto Carina Etander Rimborg
Katrin Sörbris, diakon.