Vi söker en församlingspedagog! Kanske är det du?

Vi söker en församlingspedagog.

100% (tillsvidaretjänst) i Valla församling

Svenska kyrkan Tjörn omfattar geografiskt Tjörn med fyra församlingar – Klövedal Rönnäng, Stenkyrka och Valla och i organisationen arbetar som helhet cirka 45 personer.

På Tjörn finns drygt 11.000 kyrkotillhöriga (15.000 inv.) och här finns också en tydlig samverkan med olika organisationer och kommunen, något som vi ser som värdefullt och vill fortsätta utveckla.

Som pedagog i Svenska kyrkan Tjörn har du att vidmakthålla och utveckla redan befintligt innehåll i tjänsten – som sträcker sig brett över olika grupper av barn, unga och vuxna. Tjänsten innehåller till stor del arbete med konfirmander och Unga ledare – som bedrivs gemensamt inom pastoratet.

Du arbetar tätt tillsammans med pastoratets övriga nio pedagoger. Och du finns naturligtvis också i kontakt med många av församlingens övriga verksamheter, inte minst gudstjänster, på olika sätt.

Tjänsten är placerade i Myggenäs församlingsgård – men du ingår i bemanningen för hela pastoratet och behöver vara öppen för att särskilt sommartid arbeta i andra konstellationer och på andra platser. I pastoratet finns en lokalavdelning av Svenska Kyrkans Unga att relatera till.

Vi söker en församlingspedagog med inriktning på 0-18 år och särskilt ungdomsåldrarna. I tjänsten kommer du också ha uppgifter som verksamhetsutvecklare/samordnare för det pedagogiska arbetet inom Svenska kyrkan Tjörn. För tjänsten finns en förhoppning om ett tydligt engagemang för ideella medarbetare. Erfarenhet av att arbeta i/med skolan och utbildning i till exempel Bibeläventyret eller liknande är meriterande.

Vi söker dig som:

• har församlingspedagogutbildning eller motsvarande och är tillhörig Svenska kyrkan
  • vill jobba med att förnya och vidareutveckla en fungerande verksamhet
  • är en flexibel person som vågar pröva nya vägar och tänka brett i olika möten
  • ser dig som del i ett större sammanhang, men samtidigt kan arbeta självständigt
  • har en tydlig struktur där god framförhållning/planering i ditt arbete är viktigt
    vill hitta samverkan med andra aktörer i samhället (erfarenhet av detta är meriterande)

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort och tillgång till bil är en förutsättning för tjänsten.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 12/6.

Intervjuer kommer preliminärt att hållas i Myggenäs församlingsgård fredag den 17/6.

Facklig företrädare: KyrkA : Anna-Lisa Saar 0705 150022 (annalisa.saar@kyrka.se)

Vision: Carina Widell 0705 146056 (Carina Widell)

Frågor ställs till

• teamledare Barbro Wiskari 0733-230 510
  • kyrkoherde Johan Ernstson 0733-230 503.

Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev, CV och lönespråk till:

Svenska Kyrkan Tjörn, Hamngatan 17, 471 32 Skärhamn – märk kuvertet ”Ansökan församlingspedagog” eller mail till: Johan Ernstson